Nová školní budova zapadá do kontextu jednoduchou formou. Budova je uspořádána do dvou podzemních a pěti nadzemních pater (čtyři patra a jedno ustupující) s pobytovou střešní terasou. Udržuje kompaktní objem optimalizací vnitřních prostor v reakci na požadavky stavebního programu a potřeby vztahů s vnějším i vnitřním prostředím.
[ Celý text ]Určujícím urbanistickým prvkem je umístění hlavního vstupu z ulice. Stísněné podmínky pozemku a stavební čára pak určují poměrně jednoznačně umístění budovy školy. Objekt přístavby pokrývají maximální vztah mezi východem a západem i mezi jižní a severní hranicí parcely tak, aby byl dodržen požadavek na odstupy od hranice pozemku i co největší odstup od stávající budovy.
Vzhledem k charakteru okolní zástavby považujeme za správné držet objektem uliční čáru definovanou sousedním objektem ze západní strany novostavby. Rozptylový prostor je tak umístěn vedle objektu před budovu A.
projekt: | Nové výukové centrum 3.LF UK |
autor: | Karel Filsak |
spolupráce: | Sylvie Tesková |
fáze: | architektonická soutěž |
hodnocení: | odměna |
datum: | 2023 |